Utfordringer med fakturautsendelse

Overgang til nytt nasjonalt innsamlingssytem for målerverdier (Elhub) har gitt noen utfordringer med fakturautsendelsen i mars.

Fakturautsendelsen ble derfor dessverre forsinket, og det er fortsatt noen kunder som ikke har mottatt faktura for forbruket i februar ennå. Vi jobber iherdig sammen med vår systemleverandør for å få løst utfordringene, og gjør det vi kan for å sende ut korrekte fakturaer så raskt vi er trygge på at feilen er rettet. Ulempen for deg er at du kan få fakturaer for flere måneders forbruk med forfall samme måned. 

277 kunder har dessverre fått en faktura med feil verdier som ble sendt ut før vi oppdaget feilen. Hvis du ser at det står avlesningsmåte "VEE" på baksiden av din faktura, betyr det at du vil få en ny faktura med riktig verdier. 

Forsinkelsen og feilen med verdier har kun berørt noen av kundene våre. Har du allerede fått en faktura hvor alt ser riktig ut kan du se bort fra denne informasjonen. Vi beklager ulempene for de berørte kundene. 

Hold av penger til strømregningen

Februar og mars er måneder hvor er normalt å ha et høyt strømforbruk, så det er lurt å forberede seg på at faktura for disse månedene kan bli høye. Hold gjerne av pengene du normalt ville brukt på strøm en måned.

Dersom du ønsker det, så kan du også betale inn et beløp i forkant av fakturautsendelse. Obs! Benytt KID-nummer og kontonummer som på forrige faktura. Innbetalt beløp blir da trukket av på neste regning.

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss på e-post eller ring vårt kundesenter om du har spørsmål.
Våre åpningstider er kl. 08:00 - 16:00 mandag til fredag. Besøksmottak kl. 08.00 - 15.00.

I påsken er besøksmottaket stengt, men du treffer oss på telefon og e-post. Onsdag i påsken er vi tilgjengelig til kl. 12:00.