Driftsmeldinger

Pågående feil i nettet

Her finner du alle meldinger om pågående feil i nettet i Ringerike, Hole og Nore.
Har du sett trefall eller andre farlige forhold i strømnettet? Da setter vi pris på om du melder feil til driftssentralen.

Akkurat nå har vi ingen pågående feil. Følg med på disse sidene hvis du opplever problemer, vi oppdaterer jevnlig når det skjer noe

Planlagte strømutkoblinger

Melde feil

Vi får automatisk beskjed når det er høyspentfeil i nettet vårt. Opplever du problemer som ikke er nevnt her? Vakttelefonen vår er åpen døgnet rundt, sånn at du alltid kan komme i kontakt med driftssentralen.

Ringerike, Hole og Nore: 32 12 24 20

Har du mobilnummer registrert hos oss vil du få SMS ved strømstans. Per i dag er det kun mulig å ha et mobilnummer per strømmåler. Ønsker du å endre mobilnummer eller legge til et mobilnummer? Ta kontakt med kundeservice.

Egenberedskap når det er strømløst

De aller fleste opplever stabil strømforsyning gjennom året, men strømbrudd kan skje, og det er ikke mulig å forebygge 100 %. Hyppigere ekstremvær er med på å utsette strømnettet for store prøvelser og kan påvirke strømleveransen i flere dager. Har du tenkt på hva du gjør når uhellet først er ute? Her kan du lese litt om egenberedskap ved strømbrudd.

Kompensasjon ved strømbrudd

Vi jobber alltid for at alle kundene våre skal ha strøm til enhver tid. Leveringssikkerheten vår er på 99,98 %, men så lenge den ikke er på 100 % har dessverre noen kunder vært rammet av strømbrudd. 

Har du hatt strømbrudd i minst 12 timer sammenhengende? Da har du rett på kompensasjon fra oss. Beløpet som du kan få avhenger av hvor mange timer du hadde sammenhengende strømbrudd. Har du hatt flere påfølgende strømbrudd regnes de som sammenhengende om du ikke har hatt normal strømforsyning minst 2 timer mellom avbruddene. 

Utbetaling av kompensasjon

Fra 1.1.2021 vil kompensasjon for langvarige strømbrudd beregnes og utbetales automatisk, hvilket betyr at du ikke trenger å ta kontakt med oss for å søke om kompensasjon. Kompensasjonen vil bli trukket fra din nettleiefaktura etter gjeldende satser:
Husholdning - 500 kr ved avbrudd på 12 timer og deretter 40 kr per time.
Fritidsbolig - 125 kr ved avbrudd på 12 timer og deretter 10 kr per time.

Fritidsboliger har rett på maksimal kompensasjon tilsvarende det årlige fastbeløpet til nettleien.

Har du en avtale med utkoblingsklausul har du ikke rett på kompensasjon. Ta kontakt med oss om du er usikker på hva som gjelder deg.

Hei, det ser ut til at du bruker Internet Explorer. Denne nettleseren blir ikke lenger støttet av Microsoft, og du kan oppleve at noen elementer på denne siden ikke oppfører seg helt som det skal. Vi anbefaler at du laster ned en moderne nettleser for en bedre opplevelse og økt sikkerhet.