Strømselskapene tar over faktureringen

Stadig flere strømselskap har begynt å fakturere strøm og nett på en faktura. Dette kalles gjennomfakturering og betyr at du som kunde slipper å få to fakturaer, og strømselskapet ditt vil hjelpe deg med alle spørsmål om fakturaen.

Dersom din strømleverandør fakturerer nettleien på vegne av Ringeriskraft Nett kan du fortsatt logge inn på Min side her for å se detaljert oversikt over forbruket ditt og hva nettleien går til. Ønsker du totaloversikt over både strøm og nett er du nødt til å benytte Din side hos strømleverandøren din.

Når nettleien faktureres av strømleverandøren så er det de som må besvare spørsmål om fakturering, betalingsutsettelse o.l. da Ringerikskraft Nett ikke har tilgang på informasjon til å besvare slike henvendelser.

Dersom du bor i Ringerike og Hole, og har vært og er kunde av den lokale kraftleverandøren, så har du allerede fått strøm og nett på samme faktura i noen år fordi begge selskapene er en del av Ringerikskraft. Det som blir nytt for deg er at det er kraftleverandøren din som står som avsender av fakturaen, og du må benytte nytt kontonummer og KID.

Vi håper du blir fornøyd med å få ét kontaktledd på hele fakturaen på strømbruk selv om vi forstår at endringen kan oppleves som forvirrende i en overgangsperiode. Er det noe som er uklart så hjelper vi deg gjerne, ta kontakt med kundesenteret vårt eller til kraftleverandøren din.